Summa sidvisningar

torsdag 12 december 2013

Vad jag lärt mig v.50

 Jag har lärt mig mycket om olika sorters pingviner.
Jag har lärt mig om klipphoppar pingvinen,kejsar pingvinen och handbolts pingvin.

Klipphoppar pingvinen bor i ett varmt klimat. Kejsar pinvinen bor i ett kallt klimat och handbolts pingvinen bodde högt upp så inte alla hot nådde dem.
Handbolts pingvin
Klipphoppar pingvin

kejsar pingvin









På svenskan har vi haft hem och expert grupper.

En hemgrupp betyder att man har en grupp och alla i den lilla gruppen ska lära sig om något.

                  En expert grupp betyder att man får en ny grupp där alla ska vara experter själva på dem grejerna man jobbat med.

2 kommentarer:

  1. Just precis Linus, då får man i expertgruppen berätta om det man lärt sig i hemgruppen. Varför tror du att vi jobbade så?

    SvaraRadera